Thursday, December 17, 2009

Tagasi naeratuste maal

Olen tagasi Tais. Võite ju imestada, miks ometi jälle Tai? Kas ilmas on vähe riike, kus käia ja pimedale külmale Eestile lohutust leida? Milleks üldse Eestist kuhugi minema peab?


Ju siis peab, sest kes juba korra käinud ja siinsele naeratuste maale oma südame jätnud, teavad isegi vastust. Nii ka mina. Kuid kindlasti on üks põhjus lisaks Tai mõnusale kliimale, fantastilisele toidule ja hunnitule loodusele siinne elustiil, mille põhitõeks on, et hea tuju on kullast kallim ning inimesed või asjad, mis tuju rikuvad, tuleb unustada ja meeltest välja lülitada. Igatahes on Tais meie kodu ja kodu Eestis on meie t e i n e kodu, nagu meie tütreke tavatseb öelda.


Kui Eesti Vabariigi ametlik esindaja Tais on aukonsul doktor Virachai Techavijit, siis Eesti n.ö mitteametlik esindaja Tais on Bangkokis juba aastaid resideeruv filosoofiadoktor Mai Loog, kes end hellitavalt kutsub sinimustvalgeks jänkukeseks igaveses suves. Ma ei ole küll isiklikult Maiga v e e l kohtunud, aga tuleb tõdeda, et tegemist on väga põneva isiksusega, naljaka eksemplariga, kes muuhulgas vahendab kaasmaalastele Tais toimuvat mõnusate mahlaste tähelepanekutega. Kritiseerimata. Tehes seda nagu naine, kes sooja huumoriga räägib oma mehe veidratest harjumustest.


Nagu juba öeldud, isiklikult ma Maid ei tunne, kuid sellest hoolimata võin julgusega öelda, et minust on saanud omamoodi Mai fänn. Just nimelt omamoodi Mai, sest Mai on kõike muud kui keskmine, igav, hall inimene. Või nagu ta ise rõhutab – ta on seks-subjekt:-) Mai filosoofia, mida minagi jagan ja kahe käega toetan, on: “kõik naised, k õ i k , peavad saama olla seksikad, võrgutavad ning naiselikult erootilised... kui nad seda tahavad. Ning neil peaks olema see õigus ja vabadus ilma hirmuta, et neid mõistetakse hukka või häbistatakse. Olla naiselikult võrgutav on iga naise põhiõigus vaatamata sellele, kas talle makstakse selle eest või ei.”


Miks mulle Mai sümpatiseerib (rõhutan, et sümpaatia on tekkinud vaid loetu põhjal ja ma siiralt loodan, et reaalsus ei valmista pettumust:-)? Esiteks tundub Mai väga tark ning arukas naine olevat. Või nagu soovite – ilus, tark ja osav! Teiseks on Mai reisikirjad, raamatud, Tai poliitilised analüüsid väga haaravad ning õpetlikud. Lisaks nähtu vahetule kirjeldamisele, suudab Mai maalida autentse pildi olustikust, pannes sind lugedes tundma muuhulgas ka lõhnu ja maitset. Justnagu Dostojevski, kelle “Kuritöö ja karistust” lugedes tundsid suus vere ebameeldivat maitset ning sõõrmeis sooja vere lõhna.


Kuigi ma elan Tais juba 3. talve järjest ning võin väita, et tean päris palju Tai ja taikate kohta, siis näiteks lugedes hiljuti Mai Loogi “Minu Taid”, sain siinsest elu-olust, poliitikast, kommetest etc palju uut teada. Siinkohal soovitangi kõigile, kes Tai, eelkõige suurlinn Bangkoki kohta ehedat pilti tahavad saada, võtke algatuseks ette nii “Minu Tai” kui ka “Tai-naeratuste maa”, mis on kordades informatiivsemad kui mistahes entsüklopeediad. Ja mis põhiline – “Minu Tai “ on üdini elujaatav, teejuht tõeliste rõõmude juurde.


Paljud kaasmaalased, kes näinud näiteks YouTube avarustes kõikvõimalikke videoklippe jänkukõrvade ja bikiinidega Maist, arvavad nüüd, et minagi olen peast veidi põrunud, et Mai käekiri mulle meeldib. Sest naisel vanuses 40+ ei ole ju sünnis niiviisi bikiinides aeleda. Sellises vanuss naised ei tohi ju olla enam seksikad, vaid peavad end varjama, nagu oleks neil mingi tõbi küljes. Ühesõnaga, kui veel ei tea, millest jutt, vaata siia. Kuid NB! Palun nüüd mitte kiirustada kohtumõistmisega, nagu mina omal ajal tegin, vaid lugege tasakaaluks näiteks Eesti Ekspressis ilmunud Kalev Kesküla usutlust Mai endaga, tutvuge veidikenegi mailoogismiga. Saate teada, miks Mai on just selline, nagu ta on. Ja ma arvan, et teil ei ole enam kahju mitte Maist, vaid iseendast, sest olete ju nii minu kui Maiga nõus - elu peabki olema fun ehk nagu taikad ise ütlevad - sanuk! Aga mitte nagu kotitäis kive, mida tuleb hommikust õhtuni üli masendunud näoga enese seljas kaasa vedada. Andke andeks, aga mina olen oma seljakoti kuhugi maha unustanud! Vist Eestisse:-)

No comments: