Monday, January 28, 2008

Välismaal haiglas


Tai on koht, kus meditsiinisüsteem paistab olevat väga rikas ning arenenud, eriti võrreldes Eesti haiglatega.

Näiteks Bangkok Hospital, kuhu ma eile hilisõhtul tai poksi matši ajal seoses tervise ootamatu ja tugeva halvenemisega sattusin, oli nagu üks suur 5*hotell koos ülihoolitseva personali ning väga sõbraliku klienditeenindusega.

Haiglasse sisenedes hakkas minu ümber sebima suur hulk õdesid. Nagu tirtsuparv, kus igal ühel oli oma kindel ja väga tähtis funktsioon täita. Kes sõidutas sind ratastooliga WC-sse, kes mõõtis vererõhku, kes vormistas pabereid, kes tõi juua, kes teki, kes võttis proove, kes pani kanüüli, kes vahetas riideid. Eriti üllatav oli selline askeldamine seetõttu, et ma ei olnud ju suremas. Vähemalt enda arvates.

Igatahes otsustas arst mind kindluse mõttes jätta ööseks haiglasse, et hommikul varakult kohe asja kallale asuda, teha vajalikud protseduurid ning võtta tarvitusele vastavad meetmed.

Palat, kus ma öö ja veel jupike tänast päeva veetsin, asus V korrusel ja nägi välja nagu eliithotelli numbrituba. Kõik oli ilus, läbimõeldud ja mugav: maitsekas interjöör, õhukonditsioneer, jooki täistopitud külmkapp, oma lux-vannituba koos põhjaliku hügieenipagasiga, televiisor, telefon, maast laeni klaasustega rõdu, kust avanes vaade mägedele ning Phuket Townile.

Ainsad asjad, mis sinna nn hotellituppa ei sobinud ja tuletasid sulle pidevalt meelde, et sa oled siiski haiglas, olid: spetsiaalne puldiga haiglavoodi (õnneks ülimugav), lükandkardin, häirenupp, tilguti ning palju edasi-tagasi siblivaid õdesid, kes nt öösel pidasid vajalikuks käia iga kahe tunni tagant sinu vererõhku mõõtmas ning kraadiklaasi suhu toppimas. Katkendlik uni oli garanteeritud!

Selline suurejooneline ja kuninglik medical treatment tõi kaasa veel suurejoonelisema arve - nii umbes 60 000 bahti ehk 20 000 eeku. Õnneks kindlustus hüvitab selle ning mina olen taas elu ja tervise juures!

p.s nagu ma hiljem kuulsin, siis eestlane võitis ka eilse, s.o 4. matši. Hurraa!

No comments: