Wednesday, January 30, 2008

Teel demokraatiani


Kui Tai sõjavägi kukutas 19.09.2006 peaminister Thaksin Shinawatra valitsuse, andis sõjaväeline Demokraatliku Reformi Nõukogu 01.10.2006 võimu üle elukutselisele sõjaväelasele ning erukindral Surayud Chulanontile, kellest sai ühtlasi Tai üleminekuvalitsuse peaminister.

Remargi korras olgu märgitud, et endise peaministriga on endiselt halvad lood. Juhtusin nimelt kohalikust häälekandjast lugema, et 23.01.2008 algas Bangkokis kohtuprotsess ekspeaminister Thaksin Shinawatra korruptsioonis süüdistatava abikaasa Pojamarn Shinawatra üle.

Chulanonti valitsuse koosseis muutus sagedasti, samuti roteeriti pidevalt ministreid. Pink oli pidevalt lühike ja tühi. Nii juhtuski, et alates 02.10.2007 pidi Chulanont lisaks peaministrile ise olema ka siseminister.

Kui valitsusaja algul toetas Chulanonti valitsust üle 60% kodanikest, siis alates 2007 kevadest ainult 13%. Niisamuti ei suutnud Chulanont juhtida riiki sõjaväest sõltumatult. Mis tähendas seda, et Chulanonti valitsus oli jätkuvalt riigipöörde korraldanud ohvitseridest koosneva Riikliku Julgeoleku Nõukogu mõju all.

Samas oli 64-aastase Chulanonti valitsuse oluliseks ülesandeks Tai uue põhiseaduse ettevalmistamine ja uute parlamendivalimiste organiseerimine, mis toimusid vahetult enne jõule, s.o 23.12.2007. Sellest hoolimata Chulanont kaotas!

Tai parlamendi valimistega meenub üks naljakas seik. Nimelt - valimistele eelnenud päeval ei tohtinud pärast kella 19 müüa restoranides, baarides, poodides mistahes alkoholi. Keeld pidi kehtima kuni valimistulemuste selgumiseni.

Nii nagu Eestiski on õigusakti järgi autoroolis mobiiliga rääkimine keelatud, kuid praktikas seda nõuet rõõmsalt eiratakse, nii juhtus ka antud "kuiva" keeluga - tegu oli algusest peale surnud õigusaktiga.

Mistõttu igas endast lugupidavas 7Elevenis, mis oma olemuselt ja kauba nomenklatuurilt on nagu meie Statoil, kuid ilma bensujaamata, sai vabalt osta igasugu marki alkoholi ja niipalju, kui ära kanda jaksasid.

Vastne parlament, mis 21.01.2008 alustas oma tööd, valis üleeile 310 poolthäälega riigi uueks peaministriks valimised võitnud erakonna Rahva Võimu Partei esimehe Samak Sundaravej.

Eks aeg näitab, mis puust on tehtud uus peaminister ning kas ta suudab rahva soovi täita, st muuta Tai natukenegi demokraatlikumaks riigiks.

1 comment:

Anneli Jäätteenmäki said...

Tere sõbrad, mu nimi on Hilvar Mennik, ma olen pärit Pärnust, Eestist. Olen siin, et levitada häid uudiseid puudustkannatavatele inimestele. Ma olin masenduses, kui mu naine lahkus mu juurest teise mehe juurde, kuna mul paluti töö lõpetada, kuna mul oli vähk ja ma sain katki. Ta võttis mu ainsa tütre ära, nii et minu ainus võimalus oli surra. Üritasin talle helistada, kuid ta eiras mind, saatsin talle tekstsõnumeid ja äkki vastas ta ning ütles, et ma ei peaks talle enam helistama ega tekstisõnumit saatma, nii et ühel päeval võtan ühendust mu sõber facebookis ja ma seletasin talle sõna otseses mõttes ning ta rääkis mulle ka, et tal olid samad probleemid ka varem ning ta tutvustas mulle doktor osagiede nime kandvat õigekirjapakkujat, saates mulle oma isikliku e-kirja ja ma võtsin temaga ühendust aadressil [doctorosagiede75@gmail.com] ja ta vastas mulle kiiresti, selgitasin talle oma probleeme ja ta käskis mul mitte muretseda, et ta on nii teinud, et nii paljude inimeste jaoks olen mees, kes ei uskunud kunagi loitsu, kuid otsustasin seda proovida, ta kinnitas mulle 24 tundi, et loo õigekirja ja ravib mind ka vähist ning aitab mul paremat tööd saada ja äkki saatis ta mulle oma haiguse ravimeid. Võtsin seda vaid 2 päeva ja olin vaba. Ma ei uskunud oma silmaga järgmisel päeval, koputas keegi mu uksele ja ma ei oodanud sel päeval kedagi, et äkki oli see minu naine Pisarad ja ma ei suutnud seda taluda. Ta palus mind ja palus andestust kohe. Sain kõne oma ettevõttelt, kus olin töötanud aastaid, et mind ülendati USA paragoni ettevõtte juhiks. Palun aidake mul tänada arsti osagiedet ennistamise taastamine, mille olen kaotanud, palun palun abi vajavatel inimestel pöörduda arstiga osagiede poole tema isikliku e-posti aadressil doctorosagiede75@gmail.com või whatsappiga telefonil +2349014523836 tänu, et Jumal õnnistaks neid, kellel on selle tunnistuse lugemiseks aega, et õnne saata